Hvilken markedsføring og hvilke kanaler er de mest effektive når du skal skabe salg i din B2B virksomhed?
Hvad er online markedsføring?
Online markedsføring handler om at reklamere for jeres produkter, services og ydelser på internettet.
Det kan bl.a. foregå via disse kanaler:
- Google Ads – Annoncering på Google – AdWords
- SEO – Søgemaskineoptimering
- Bannerannoncering – Google Display Ads – Google Display Network – GDN
- Annoncering på de sociale medier (Facebook, LinkedIn)
- Opslag på de sociale medier – SOME – Tilstedeværelse på SOME
- E-mailmarkedsføring – Nyhedsbreve – Lead generering
- Content Marketing – Blog / artikler – Indholdsmarkedsføring – Inbound marketing
- YouTube annoncering
Markedsføringskanalerne kan grupperes efter deres egenskaber. Det gør det nemmere at se hvilke der kunne være relevante for jeres vrksomhed.
Lad os kigge nærmere på:
- Push eller Pull markedsføring?
- Organisk eller Betalt markedsføring?
- Sociale tilstedeværelse eller e-mailmarkedsføring?
Note til de 3 opdelinger
Vi lagde hårdt ud med en opremsning af 8 forskellige markedsføringsformer, men jeg håber at de 3 opdelinger gjorde dig lidt klogere på hvad online markedsføring er.
Jeg oplever tit at virksomheder har nogle forkerte opfattelse omkring online markedsføring. Derfor får du her de mest gængse misforståelser jeg er stødt på:
Misforståelser omkring online markedsføring
Hvilken markedsføring skal du vælge?
B2B markedsføring er ikke nødvendigvis anderledes end B2C markedsføring. Der findes ikke et bestemt miks af kanaler du skal bruge når du handler B2B og et andet når du handler B2C. Det afhænger af dine potentielle kunder og deres købsrejse. Det produkt du sælger og hvor høj en involveringsgrad det kræver.
Og tid og penge.
Har du spørgsmål til hvilken markedsføringsform du skal vælge?
Så hiv fat i mig – Sarah Vos Thrysøe
Jeg har arbejdet med online markedsføring for B2B i +9 år og hjælper dig gerne videre.
Relaterede artikler
Tilbage til artikeloversigten