På LinkedIn kan du målrette annonceringen præcis de virksomheder, titler eller brancher der er interessante for dig.

Hvorfor annoncere på LinkedIn?

LinkedIn er Danmarks største erhvervsnetværk.

Her mødes beslutningstagere og eksperter i et erhvervsmålrettet forum for at dele og modtage viden, indsigter og høre nyt om hvad der sker indenfor deres specifikke branche/interesseområde.

  • 67% af den arbejdende danske befolkning, er på LinkedIn.
  • 70% bruger minimum LinkedIn 1 gang om ugen.
  • 46% af trafikken fra de sociale medier til B2B virksomheder, kommer fra LinkedIn

Undersøgelser viser, at brands, som annoncerer på LinkedIn ses som mere seriøse, troværdige og professionelle.

Dette gør LinkedIn til et oplagt medie at annoncere på når du handler B2B.

Her er nogle af de resultater jeg har skabt for mine kunder

0 leads
På 3 måneder
0 kr
pr lead
0 leads
for 4.000 kr

Vi får fat på beslutningstagerne og eksperterne på LinkedIn

Modsat alle andre markedsføringsmuligheder, kan du på LinkedIn, gå direkte efter de personer der er relevante når du vil markedsføre dig B2B.

På LinkedIn kan du f.eks. målrette:

  • Virksomhedsnavne
  • Virksomhedsstørrelse
  • Brancher
  • Jobtitler
  • Geografi

MÅLRETNINGSMULIGHEDER

Geografi

Virksomhed

  • Kategori (prædefinerede)
  • Forbindelser
  • Følgere af
  • Vækstrate (prædefinerede)
  • Industri (prædefinerede)
  • Navn
  • Størrelse (prædefinerede)

Demografi

  • Alder
  • Køn

Uddannelse

  • Grad
  • Studieområde
  • Skole

Job erfaring

  • Funktion
  • Niveau (prædefinerede)
  • Titel
  • Kompetencer
  • Anciennitet

Interesser og kompetencer

  • Gruppemedlem
  • Interesser (prædefinerede)
  • Træk (prædefinerede)

Annonceringen foregår vha. tekst, og billede eller video.

Målet med LinkedIn annonceringen kan f.eks. være at drive trafik ind på hjemmesiden eller at få målgruppen til at tilmelde sig nyhedsbrevet vha. en indlejret formular i annoncen.

Prisen for at annoncere på LinkedIn

Som du kan se, er målretningsmulighederne på LinkedIn langt mere relevante end på nogen anden kanal. Du finder simpelthen ikke de samme muligheder for at målrette beslutningstagere og eksperter, andre steder end på LinkedIn.

Det betyder også at selvom lead-prisen oftest ligger et sted mellem 70-150 kr. – så er det samtidig de helt rette personer du får i tale.

Jeg har skabt leads helt ned til 15 kr. pr. stk. Men det er den exceptionelle succeshistorie.

Hvordan skal du annoncere på LinkedIn?

LinkedIn annoncering er sjældent virkningsfuldt hvis du vælger at gå direkte efter et salg. I stedet handler det (oftest) om at skabe leads.

Studier viser at:

  • 80% af B2B-leads, kommer fra LinkedIn.
  • Mere end 50% af trafikken fra de sociale medier (til B2B-virksomheder) kommer fra LinkedIn.

Det handler altså om at skabe en annoncering på LinkedIn, hvor din målgruppe f.eks. tilmelder sig dit nyhedsbrev, et webinar eller downloader et whitepaper.

Kort sagt: De giver deres e-mailadresse (+ andre relevante informationer) i bytte for noget relevant indhold.

Dette kan salg og/eller markedsføring bruge til at modne dine leads, til købere.

Jeg rådgiver gerne om hvordan et relevant stykke indhold kan se ud og hele strategien omkring denne form for markedsføring – F.eks. gennem klippekortsordningen.

Pakkens indhold

Alt dette er inkluderet i din LinkedIn annonceringspakke:

  • Opstartsmøde hvor vi sammen definerer formålet med annonceringen og lægger en plan for annonceringen og samarbejdet
  • Oprettelse af konto
  • Opsætning af konto, målretning og budget
  • Udarbejdelse af annoncetekster og billeder
  • Annoncetekster og billeder godkendes af jer inden de publiceres.
  • Løbende tilretning af konto, herunder optimering af splittest
  • Et ugentligt online statusmøde af ca. 15 min. varighed.

Helt overordnet, finder vi sammen ud af hvad vi gerne vil opnå med annonceringen og hvem den skal ramme.

Jeg sætter alt det tekniske op og sørger for det kreative.

Sammen gennemgår vi resultaterne og vurderer næste skridt.

Det giver det bedste udbytte ift. hver vores viden omkring markedsføring, målgruppe og virksomheden/produktet.

Hvad er prisen for en LinkedIn annonceringspakke?

Annonceringspakken dækker et forløb på 3 måneder.

Den første uge af de 3 måneder går med at sætte konto og annoncer op.

Efter de 3 måneder falder den månedlige udgift som regel, da prisen for de første 3 måneder inkluderer opsætningen.

Prisen pr. mdr., i de første 3 måneder, er 2.500 kr.

 Ønsker du at vi skal målrette nogle af annoncerne, til dem der allerede har besøgt din hjemmeside?

Eller kunne lave look-a-like-grupper baseret på hjemmesidebesøg?

Dette er nogle af de bedst konverterende målgrupper, men det kan kun lade sig gøre når LinkedIns Insight Tag er installeret.

Installering af LinkedIn Insight Tag er en engangsopsætning til 1.000 kr.

 Ønsker du at kunne måle hvad de besøgende fra LinkedIn laver på din hjemmeside, skal vi have opsat målsporing.

Dette gør jeg igennem Google Tag Manager.

Målsporing er en engangsopsætning til 2.000 kr.

Sarah Vos Thrysøe

Jeg er ikke en sælger der bare taler om hvor fantastisk LinkedIn annoncering kan være. Jeg sidder med hænderne – eller skal vi sige musen – i maskinrummet hver dag. Jeg lægger planen, skriver teksterne, beskærer billederne og alle de andre ting der skal til for at annonceringen kører.

Lad os tage en uforpligtende snak om din LinkedIn annoncering.

Udfyld formularen og jeg ringer dig op

Certificeret af LinkedIn

Mit certifikat er din garanti for at min teoretiske viden om LinkedIn annoncering også, er på plads.

(Hvis du klikker på certifikaterne, åbner en ny tab i din browser, med LinkedIns officielle certifikat-side.)

LinkedIn Marketing Fundamentals certifikat
LinkedIn Marketing Strategy certifikat

Ofte stillede spørgsmål

Nej – Indtil videre er jeg ikke stødt på behovet for at begrænse de kampagner, målretninger og annoncer mine kunder har haft behov for. Tværtimod har jeg for flere af mine kunder foreslået at vi prøvede flere ting af / ændrede annoncerne for at skabe bedre resultater.

Ja – Som regel ændrer behovet sig flere gange inden for de 3 måneder.

Det kan være at du vil annoncere for et nyt webinar, freebie, kursus, produkt. Så ændrer vi annoncen / målretningen / kampagnen, alt efter hvad der er behov for.

Udover mit honorar, skal du have et mediebudget. Altså de penge der går til LinkedIn.

Her anbefaler jeg som minimum 5.000 kr. pr. mdr.

Har du et større budget, kan vi både nå ud til flere og få flere leads. Samtidig opnår vi hurtigere kritisk masse for læring, og kan optimere de igangværende kampagner og annoncer.