På LinkedIn kan du målrette din annoncering præcis de virksomheder, titler eller brancher der er interessante for dig.

Hvorfor annoncere på LinkedIn?

LinkedIn er et voksende socialt medie, for dem der spiller en aktiv rolle på arbejdsmarkedet.

  • 67% af den arbejdende danske befolkning, er på LinkedIn.
  • 70% bruger minimum LinkedIn 1 gang om ugen.
  • 46% af trafikken fra de sociale medier til B2B virksomheder, kommer fra LinkedIn

Mange anser LinkedIn som en mere seriøs spiller på markedet, sammenlignet med de andre sociale medier som f.eks. Facebook og Instagram. Og dialogen handler da også om arbejdsrelaterede ting, om at dele sin viden og heppe på de arbejdsrelaterede succeser.

Dette gør LinkedIn til et oplagt medie at annoncere på når du handler B2B.

Her er nogle af de resultater jeg har skabt for mine kunder

0 leads
På 3 måneder
0 kr
pr lead
0 leads
for 4.000 kr

Annoncering på LinkedIn

Modsat alle andre markedsføringsmuligheder, kan du på LinkedIn, gå direkte efter de personer der er relevante når du vil markedsføre dig B2B.

På LinkedIn kan du f.eks. målrette:

  • Virksomheder
  • Brancher
  • Jobtitler
  • Anciennitet
  • Geografi

MÅLRETNINGSMULIGHEDER

Geografi

Virksomhed

  • Kategori (prædefinerede)
  • Forbindelser
  • Følgere af
  • Vækstrate (prædefinerede)
  • Industri (prædefinerede)
  • Navn
  • Størrelse (prædefinerede)

Demografi

  • Alder
  • Køn

Uddannelse

  • Grad
  • Studieområde
  • Skole

Job erfaring

  • Funktion
  • Niveau (prædefinerede)
  • Titel
  • Kompetencer
  • Anciennitet

Interesser og kompetencer

  • Gruppemedlem
  • Interesser (prædefinerede)
  • Træk (prædefinerede)

Annonceringen foregår i grove træk ligesom på Facebook, vha. tekst, og billede eller video.

Mange siger at annoncering på LinkedIn er dyrere end på Facebook. Hvilket den også er når man sammenligner kroner/øre.

Men målretningsmulighederne er oftest langt mere relevante på LinkedIn, ift. Facebook, når vi taler B2B-markedsføring.

Hvilket betyder at gevinsten på LinkedIn er væsentlig højere.

Hvordan skal du annoncere på LinkedIn?

LinkedIn annoncering er sjældent virkningsfuldt hvis du vælger at gå direkte efter et salg. I stedet handler det (oftest) om at skabe leads.

Studier viser at:

  • 80% af B2B-leads, kommer fra LinkedIn.
  • Mere end 50% af trafikken fra de sociale medier (til B2B-virksomheder) kommer fra LinkedIn.

Det handler altså om at skabe en annoncering på LinkedIn, hvor din målgruppe f.eks. tilmelder sig dit nyhedsbrev, et webinar eller downloader et whitepaper.

Kort sagt: De giver deres e-mailadresse (+ andre relevante informationer) i bytte for noget relevant indhold.

Dette kan sælgerne og/eller markedsføring bruge til at modne dine leads, til købere.

Jeg rådgiver gerne om hvordan et relevant stykke indhold kan se ud og hele strategien omkring denne form for markedsføring – F.eks. gennem klippekortsordningen.

Pakkens indhold

Alt dette er inkluderet i din LinkedIn annonceringspakke:

  • Opstartsmøde hvor vi sammen definerer formålet med annonceringen og lægger en plan for annonceringen og samarbejdet
  • Oprettelse af konto
  • Opsætning af konto, målretning og budget
  • Udarbejdelse af annoncetekster og billeder
  • Annoncetekster og billeder godkendes af jer inden de publiceres.
  • Løbende tilretning af konto, herunder optimering af splittest
  • Et ugentligt online statusmøde af ca. 15 min. varighed.

Helt overordnet, finder vi sammen ud af hvad vi gerne vil opnå med annonceringen og hvem den skal ramme.

Jeg sætter alt det tekniske op og sørger for det kreative.

Sammen gennemgår vi resultaterne og vurderer næste skridt.

Det giver det bedste udbytte ift. hver vores viden omkring markedsføring, målgruppe og virksomheden/produktet.

Hvad er prisen for en LinkedIn annonceringspakke?

Annonceringspakken dækker et forløb på 3 måneder.

Den første uge af de 3 måneder går med at sætte konto og annoncer op.

Efter de 3 måneder falder den månedlige udgift som regel, da prisen for de første 3 måneder inkluderer opsætningen.

Prisen pr. mdr., i de første 3 måneder, er 2.500 kr.

Sarah Vos Thrysøe

Jeg er ikke bare en konsulent der taler om hvor fantastisk online markedsføring er – Jeg skriver teksterne, beskærer billederne og alle de andre ting der skal til for at markedsføringen kører.

Lad os tage en uforpligtende snak om din markedsføring:

Tlf: 6915 4243
svt@onlinesolutiongroup.dk

Udfyld formularen og jeg ringer dig op