Sarah Vos Thrysøe

//Sarah Vos Thrysøe
Sarah Vos Thrysøe2018-08-04T08:44:04+00:00

Succes er et resultat der kan gentages.

Ellers er det bare held.

Det samme gælder i markedsføring…

Fundamentet for en succesfuld markedsføring

En effektiv markedsføring kræver et solidt fundament.

Det handler om at indsamle data, analysere og vurdere markedsføringen fra start til slut:

  • Hvilken markedsføring virker – og hvorfor?
  • Hvilken del virker ikke – og hvor gik det galt?

For at kunne besvare disse spørgsmål bruger jeg bl.a.:

  • Google Analytics – Trafik- og adfærdsanalyse

  • Google Tag Manager – Adfærdsmåling

  • Google Search Console – Søgeordsanalyse

  • Splittest og statistik – Hvad virker bedst?

  • Dataanalyse og vurdering – Markedsføring baseret på fakta og ikke mavefornemmelse.

Det er egentlig ganske simpelt:

  • For at vide hvad der skabte en succes skal du kunne gentage den

  • For at kunne optimere en positiv trend skal du vide hvad du skal ændre og justere for at gøre det til en reel succes.

  • For at kunne stoppe en fiasko (og undgå gentagelse) skal du vide hvor problemet er.

Det er dét jeg har som udgangspunkt, når jeg taler om markedsføring:

At forstå dine kunders adfærdsmønstre så din markedsføring kan tilrettes og tiltrække flere kunder.

Markedsføringens indflydelse på din potentielle kundes handlingsmønstre:

Markedsføring

Kanalvalg
Annoncetype
Billedvalg
Budskab
Adfærdstrigger
Målgruppe
Landingsside

Kunde

Kultur
Opdragelse
Overbevisninger
Frygt
Adfærdsmønstre

Handling

Uønsket handling
Ingen handling
Delvis ønsket handling
Ønsket handling

Grundelementerne i en perfekt markedsføring

For mig er markedsføring ikke bare at kunne skrive en tekst og indsætte et billede.

Det handler om:

  • At have en forståelse for HTML (kodesprog) så jeg kan arbejde hensigtsmæssigt med din SEO og hjemmeside.

  • At jeg kan bruge statistikken til at regne ud om en splittest af din annonce eller landingsside er statistisk signifikant eller om udsvinget bare er baseret på tilfælde.

  • At jeg kender værktøjerne der skal til for at kunne arbejde effektivt med SEO, remarketing, nyhedsbreve, AdWords eller …

  • At jeg kender vores adfærdsmønstre og psykologiske triggere så jeg ved hvordan jeg fremkalder en ønsket adfærd.

  • At jeg ved hvordan de forskellige kanaler taler sammen og hvor på rejsen din potentielle kunde er.

Det hele skal ligge på rygraden, og kræver konstant uddannelse da marketing, om nogen disciplin, konstant ændrer sig.

Er vi et match?

Alle virksomheders markedsføringsstrategi, eksekvering og mål er forskellige.

For mig handler det om at du er ok med at vi går analytisk, metodisk og professionelt til værks.

  • Du får en dreven marketing-specialist med en operationel erfaring fra dagligt arbejde med markedsføring.
  • Jeg sikrer dig en markedsføring der bliver eksekveret på (og ikke bare talt om).
  • Du undgår huller i dine potentielle kunders marketingrejse da jeg bevarer overblikket og udpeger svagheder.
Ja tak – Ring mig op

Et meget kort udsnit af mit CV

Min praktiske erfaring bygger på et teoretisk fundament fra en HD i afsætningsøkonomi fra CBS

Online Solution Group
Online Dream Facilitator

Udsnit af kunder:

  • Flexwood – Limtræsfabrikant
  • Sommerfuglen – Garnbutik
  • CPH Dans – 16 Danseskoler i DK
  • Dansk Interiør Design – Corian producent
  • USA Tours A/S – Rejsebureau
  • Visit Lolland Falster – Turistorganisation

Resolution Media A/S
Search Manager

Ansvarlig for det fulde AdWords program hos bl.a:

  • Kvik køkkener
  • Nordea
  • Mars
  • Pedigree
  • BRF Kredit

IBM Denmark A/S
Pipeline Analyst

Supporterede salgs- og marketingafdelinger med analyser af pipeline.

Hvis du er interesseret i at få en mere metodisk tilgang til din markedsføring så:

Send mig en mail

Lidt mere privat

Ovenstående er summen af mine tanker om markedsføring.

Men hvem er jeg, når hovedet ikke er fyldt med online marketing? (Uden at det skal blive en filosofisk diskussion om “Hvem er jeg?”)

  • Træningsfreak – Løfter tunge ting som jeg sætter pænt ned igen.
  • Madelsker – Der skal energi til tung træning 🙂
  • Krimilæser – Bruger en app for bare at holde lidt styr på alle de bøger jeg får slugt.
  • Serie-binger – Goodwife, GOT, Westworld, Wire …
  • Haveentusiast – Fæld et træ, fræs et bed, byg et stendige.

Jeg har en tendens til at hoppe direkte over i marketing-snakken. Men taler meget gerne om ovenstående når vi ses over en kop kaffe/te 🙂

Du er altid velkommen til at connecte med mig på LinkedIn eller tilmelde dig mit nyhedsbrev.
Begge steder deler jeg ud af mine erfaringer til en effektiv markedsføring.

  Bliv synlig på Google med 17 SEO tips
VIL DU VÆRE SYNLIG PÅ GOOGLE?

Du ved, dér hvor kunderne leder efter dig, dine produkter og din service.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev med tips, tricks og tilbud

Samtidig får du e-bogen med 7 SEO tips du kan gå i gang med i dag

×