Få en erfaren markedsførings-specialist der sikrer dig en kontinuerlig online synlighed, hvilket er hele fundamentet for at få flere og bedre kunder.
Så benyt dig af mit ”Ugentlig markedsførings”-koncept hvor jeg på ugentlig basis laver jeres online markedsføring.
Læs mere om hvordan det foregår nedenfor
Hvorfor investere tid og penge i online markedsføring?
Er du ikke synlig online er du altså ikke med i dine potentielle kunders købsovervejelser.
De aner simpelthen ikke at du eksisterer.
Måske er du i den heldige situation at I – indtil nu – har kunnet overleve med jeres eksisterende kunder. Men får I ikke nye emner ned i jeres købstragt, er røde tal på bundlinjen en sikker konsekvens.
Fyldes købstragten ikke kontinuerligt op med nye kundeemner, vil den langsomt tørre ud.
Den allervigtigste måde at fylde sin købstragt op på i dag, er vha. online markedsføring. Engang var det messer, avisannoncer og kold kanvas. I dag sker kundernes købsovervejelser, deres forudgående informationssøgning og valg; online.
Hvem er ‘du’?
Mine kunder er oftest små og mellemstore B2B-virksomheder der har i omegnen af 10 ansatte.
Jeg har arbejdet med flere forskellige typer af B2B-virksomheder, med en overvægt af produktionsvirksomheder.
Virksomhederne er oftest placeret på Lolland, Falster, Sydsjælland op til og inklusiv København.
Hvad får du med en ugentlig markedsførings-specialist?
Hvordan kunne 1 måned se ud med 4 arbejdsdage?
Markedsføringen og dermed det arbejde der skal udføres på ugentlig basis er individuelt for hver enkelt kunde.
Men for at give dig et fingerpeg om hvordan det kunne se ud, kan du her se eksempler fra 3 forskellige opstarts-måneder.
I dette samarbejde erstattede jeg en tidligere SOME-konsulent og en strategisk digital rådgiver.
Som det allerførste holdt vi et længere møde hvor vi diskuterede strategien fremadrettet og ikke mindst målgruppen:
Den valgte Kundetype gjorde det nemmere for virksomhedens markedsføringsansvarlige at argumentere internt i ledelsesgruppen, og forklare hvorfor vi gjorde som vi gjorde. Og hvorfor visse forslag ikke kunne blive en del af markedsføringspaletten.
Denne kunde havde en 20 år gammel hjemmeside. Den skulle vi have moderniseret, førend at det gav mening at sende trafik derind:
Her lå fokus på at få gang i lead-genereringen. Vi valgte den klassiske tilgang med synlighed på LinkedIn og fokus på e-mailmarkedsføring.
Og sidst men ikke mindst har vi den ugentlige dialog, hvor vi både diskuterer markedsføringen men også hvad der sker i virksomheden som jeg kan bruge i markedsføringen.
Det er meget forskelligt hvor arbejdet hos mine kunder tager sit udgangspunkt. Det afhænger af virksomhedens mål og dens nuværende markedsføringsniveau. For de fleste er det dog første gang at online markedsføringen tages alvorligt, og vi begynder derfor med at få fundamentet på plads.
Klik på det forskellige faner og læs mere.
For langt de fleste af mine kunder ender det med et samarbejde der strækker sig over flere år.
Bindingsperioden er dog kun 1 måned.
Den ugentlige arbejdsdag begynder med et videomøde (oftest Teams). Her diskuterer hvad der er sket siden sidst, hvad der skal ske fremadrettet og eventualiteter.
Mødet kan tage alt fra 15 min. til 1 time, men min erfaring er at vi som regel bruger ½ time.
Jeg sidder primært på eget kontor, men især i starten kan et fysisk møde være en god måde at få sat rammerne for markedsføringen på.
Timerne bruges ikke nødvendigvis på den enkelte dag men spredes ud så det matcher arbejdsopgaverne.
Det giver også mulighed for at reagere hurtigt på opståede muligheder i markedet – som f.eks. opslag på de sociale medier.
Overvejer du om en ugentlig markedsføringsdag kunne være det rigtige, har jeg her beskrevet hvordan den indledende proces foregår:
Indledende samtale
Vi tager en uforpligtende indledende telefonsamtale eller Teams-møde hvor vi finder ud af om konceptet er det rigtige for jer, og om jeg er det rette match.
Tilbud fremsendes
Jeg fremsender et tilbud der bl.a. inkluderer de første 1-3 måneders fokusområder. (Baseret på hvad vi diskuterede i den indledende samtale).
Første møde
Når kontrakten er underskrevet, tager vi et fysisk møde af ca. 3 times varighed der handler om at få afdækket hvem I er, hvad formålet med markedsføringen er hvilke muligheder vi har.
Hvis I holder til på Lolland, Falster, Sydsjælland eller København, kommer jeg gerne ind til jer.
Indledende arbejde
Baseret på det første møde laver jeg et udkast til en markedsføringsplan: Hvad skal vi lave hvornår og hvorfor.
Samtidig skal vi have styr på alle adgange, hvorefter diverse konti og profiler kan opdateres. (Dette tager altid længere tid end forventet.)
Andet møde
På det næste møde gennemgår vi markedsføringsplanen sammen og jeg foretager de nødvendige justeringer.
Og så er vi klar til de ugentlige møder og at der kontinuerligt bliver arbejdet på jeres markedsføring.
Sarah Vos Thrysøe
Jeg er ikke bare en konsulent der taler om hvor fantastisk online markedsføring er – Jeg skriver teksterne, beskærer billederne og alle de andre ting der skal til for at markedsføringen kører.
Lad os tage en uforpligtende snak om din markedsføring: