Al samarbejde med os starter med at vi skal have adgang. Enten til din hjemmeside, din AdWords-konto eller noget 3.
Derfor har vi lavet denne side.

Fold twistien ud på det system vi skal have adgang til og følg beskrivelsen trin for trin.

Inden du går i gang – Lidt om Google adgange

Når du skal bruge Googles applikationer til din virksomhed (YouTube, AdWords, Analytics, …) er det rigtig smart at koble det hele sammen på én profil. På den måde kan du nemt connecte de forskellige applikationer med hinanden. Og du behøver kun én adgangskode.

Når du opretter din G-mail-konto kan du vælge at knytte din allerede eksisterende virksomhedsemail til kontoen, i stedet for at oprette en g-mail. Uanset, så opretter du din G-mail konto her.

Nedenfor finder du beskrivelser for:

Google Analytics – GA

Google Analytics bruges til at måle adfærden på dit site.

  • Åben Google Analytics
    • Hvis du ikke allerede har en adgang til GA så opretter du en ved at åbne linket og vælge “Opret Profil”
  • Nederst i venstre hjørne trykker du på   ‘Administrator’:

  • Under ‘Konto’ ca. midt på skærmen, trykker du på ‘Brugeradministration’:

  • Under “Tilføj tilladelser for” indtaster du min e-mail
  • Vælg som minimum at jeg får adgang til de 3 nederste muligheder.
  • Og klik af at jeg skal underrettes via e-mail

  • Jeg har nu fået adgang og kan gå i gang med at arbejde med din GA-konto

Save

AdWords bruges til betalt annoncering på Google

Hvis du allerede har en konto skal vi ha’ dit ID nummer.

Hvis du ikke har en konto endnu, skal du oprette en skal, som vi udfylder.

Send os dit ID nummer

  • Log ind på din AdWords konto
  • Find dit ID-nummer øverst i højre hjørne
  • Send ID-nummeret til os
  • Når vi har modtaget nummeret sender vi en anmodning om at få adgang til din AdWords-konto
  • Godkend anmodning ved at følge beskrivelsen i den mail du modtager.
    • Du får mailen på den mail du oprettede din konto på i sin tid

Opret AdWords-konto

  • Gå til AdWords
  • Klik på “Spring den trinvise vejledning over”
  • Tilføj din adresse, faktureringsoplysninger osv.
  • Send os ID-nummeret når du har oprettet AdWords-kontoen

Facebook Business

Facebook Business bruges når du vil dele din side og/eller annoncering med et bureau.

Facebook Business er en gratis platform Facebook stiller til rådighed for deres erhvervskunder. Her er det muligt at dele din virksomhedsside, din annoncekonto og andet med et bureau, uden at de skal bruge din adgangkode.

Du kan også nemt fjerne og tilføje adgange til nye samarbejdspartnere.

Facebook Business er altså essentiel når du skal have andre med ind over dine Facebook tiltag.

(Har du allerede annonceret, men ikke oprettet en Facebook Business profil, har du sikkert annonceret via din private profil.)

Opret en Facebook Business profil

  • Åben siden Facebook Business
  • Tryk på [OPRET KONTO] øverst i højre hjørne
  • Herefter skal du
    • Tilføje din side
    • Oprette en Annoncekonto
    • Oprette (evt. tilføje) en Pixelkode
    • Dele aktiverne med os
  • Øverst i venstre side trykker du på burger-menuen og vælger “Virksomhedsindstillinger”
  • Tjek at din navn står under “Brugere” i fanen til venstre – og ellers tilføj dig selv
  •  Under fanen “Sider” trykker du på knappen [+ Tilføj] og vælger “Tilføj en side”
  • Find din side og tilføj den
  • [Tilknyt  Partner] ved at trykke på knappen længst til højre.
    • Gør det vha. partner ID som er: 725858437571267
  • Gør det samme for Annoncekonti
  • Tilføj også gerne din Instagram-konto og tilknyt den til din annoncekonto
  • Under “Datakilder” ->”Pixels” skal du oprette en pixel-kode hvis du ikke allerede har en på din hjemmeside.

LinkedIn virksomhedsside

På din LinkedIn virksomhedsside kan jeg dele indhold som du nemt kan dele på din egen profil.

Opret en LinkedIn virksomheds side

  • Åben LinkedIn – Du skal have oprettet din egen profil først
  • I øverste højre hjørne trykker du på [Arbejde]
  • Nederst i pop-up’en trykker du på [Opret en virksomhedsside]
  • Vælg virksomhedstype
  • Udfyld data

Del en LinkedIn virksomhedsside med mig

  • Klik på [Dig] i baren øverst og til højre
  • Klik på dit virksomhedsnavn
  • Klik på [Administrationsværktøjer] i toppen til højre
  • Klik på [Sideadministratorer]
  • Tilføj mig ved at begynde at skrive mit navn – For at jeg dukker op her skal vi være connectede på LInkedIn

Mailchimp nyhedsbrevssystem

Via Mailchimp sender vi nyhedsbreve ud til dine potentielle og eksisterende kunder.

Opret en Mailchimp konto

  • Gå til Mailchimp: mailchimp.com/
  • Tryk på knappen [Sign up for free]
  • Udfyld det du har behov for – resten ordner jeg

Del din Mailchimp konto med mig

  • Øverst i højre hjørne klikker du på dit navn
  • Klik på [Account]
  • Klik på ]Settings]
  • Klik på [Users]
  • Klik på [Invite A User]
    • Min e-mail = svt@onlinesolutiongroup.dk
    • User type = Da jeg som regel står for hele Mailchimp delen, har jeg oftest Admin eller som minimum Manager adgang.
  • Klik på [Send Invite]

We Transfer

Gratis fildelingsværktøj.

Billeder fylder rigtig meget. Derfor vil vi helst have dem via WeTransfer.
Så crasher vores inbox ikke lige pludselig. Derudover er der også en sikring i om billederne er sendt og modtaget eller ej.

  • Åben www.wetransfer.com
  • Accepter deres betingelser
  • Upload dine billeder
  • Udfyld emails og besked.
  • Tryk på [Transfer]
  • Dine billeder sendes til os.
    • Vi får en e-mail hvori vi kan downloade dine billeder
    • Du får en e-mail om at billederne er sendt
    • Du får endnu en bekræftelse når vi har downloadet filerne.

Add This

Blogindlæg er til for at blive delt.

Dette plugin gør det nemt for dine besøgende at dele dine indlæg.

Plugin’et består af 2 aspekter:

  1. Du skal have adgang til AddThis app’en
  2. Du skal tilføje AddThis plugin’et til din hjemmeside.
  • Gå til AddThis hjemmeside
  • Opret en konto ved at logge på enten med din Google+ profil, din Facebook profil eller din e-mail.
    • Jeg har kun prøvet at oprette en profil med min e-mail.
  • Udfyld felterne med e-mail, kode og land
  • Tryk på krydset øverst i højre hjørne
  • I den orange bar øverst oppe trykker du på de 3 prikker og vælger “Collaborators”
  • Tryk på den blå knap øverst i højre hjørne [+Add a collaborator]
    • Tilføj min e-mail og give mig adgang til at kunne [view and make changes]