Beregn sammenhængen imellem visninger, trafik og antal leads på din annoncering.
Hvordan beregner vi antal leads?
Når vi skal beregne hvor meget trafik på hjemmesiden der skal til, for at skabe et lead, har vi brug for 3 tal:
- Hvad er den gennemsnitlige klikrate for den markedsføringsform du vælger?
- Hvad er prisen pr. klik?
- Hvad er den gennemsnitlige konverteringsrate på en landingsside?
- Altså hvor mange af dem der besøger jeres landingsside konverteres til et lead?
Når vi har disse 3 tal, kan vi regne baglæns og definere (gæstimere):
- Hvor mange skal se jeres annoncer?
- Hvor mange skal klikke på dem?
- Hvor meget koster det?
- Hvor mange konverteringer/leads vil I få?
Hvor mange skal se jeres annoncer?
I denne artikel viser jeg dig de gennemsnitlige tal for Facebook annoncering og Google Ads.
Tallene er taget fra det amerikanske marked.
Gennemsnit for B2B | Klikrate (CTR) | Klikpris (CPC) | Konverteringsrate (CVR) |
---|---|---|---|
Facebook1 | 0,78% | 17,31 kr. | Gnsn. = 2,23%
Top-25% = 4,31% Top-10% = 11,7%2 |
Google Ads | 2,55%3 | 6,87 kr.4 |
Med disse tal kan du gæstimere tallene for hvert skridt i købsrejsen.
Jeg har lavet forarbejdet for dig i Excel-arket du kan downloade her
Arket er lavet så du kan ændre antallet af leads, og få det gæstimerede budget, antal annoncevisninger og -klik og de antal besøg på hjemmesiden I skal have.
Tallene kan indledningsvis bruges til at afstemme forventningerne til udbyttet af jeres online markedsføring. Når I har jeres egne tal, kan disse indføres i arket og I har et datafunderet udgangspunkt for jeres videre markedsføring og udbytte af samme.
Har du spørgsmål til hvilken markedsføringsform du skal vælge?
Så hiv fat i mig – Sarah Vos Thrysøe
Jeg har arbejdet med online markedsføring for B2B i +9 år og hjælper dig gerne videre.
Noter
[1] Facebook CTR og CPC: www.wordstream.com/blog/ws/2017/02/28/facebook-advertising-benchmarks
[2] CVR www.wordstream.com/blog/ws/2014/03/17/what-is-a-good-conversion-rate
[3] Google Ads CTR: www.wordstream.com/average-ctr
[4] Google Ads CPC: www.wordstream.com/blog/ws/2015/05/21/how-much-does-adwords-cost
Relaterede artikler
Tilbage til artikeloversigten