Hver dag ser danskere YouTube videoer, for sjov, for viden og for at købe.

Hvad ser de?

Hvert minut (world wide) uploades der 400 timers video på YouTube.  (Og ja. Der er rigtig mange dårlige og amatøragtige videoer og katte-videoer. Men hvem ææælsker ikke en dejlig katte-video?)

Der er videoer der er set næsten 6 milliard gange(!!!)

Eller.

Faktisk er der kun én video der er set næsten 6 milliarder gange. (Tjek musikvideoen ud her) Nr. 2 på listen er set 1 milliard gange.

Og så er der YouTube kanalen med næsten 47 millioner følgere. Den hedder PewDiePie og handler om gaming. … (Jeg havde aldrig hørt om den før. Men nu er gaming heller ikke lige der hvor jeg spiller/spilder min tid…)

Men ser de noget til din forretning?

I en video kan dine kunder se dit kropssprog, høre din stemme og fornemme dit engagement på en helt anden måde end i en tekst eller et billede. En video er mere engagerende. Og virker rigtig godt når vi skal tale til de emotionelle barrierer ved et køb:

 

Sælger du en service handler det ofte om tillid, hvilket er nemmere at overføre via en video end via billeder eller tekst.

Tillid er udefinerbart. Men handler bl.a. om sammenhængen imellem det vi kommunikerer verbalt og non-verbalt. Altså hvad vi siger og hvad vores kropssprog fortæller.

En video er eminent til at vise begge ting og dermed skabe tillid.

 

Sælger du et produkt handler det ofte om at vise det emotionelle stadie kunden vil opnå ved at købe jeres produkt.

Ligesom når Coca Cola laver videoer der viser smarte, lykkelige og smukke unge mennesker. Igennem deres videoer lover de at du også vil opnå det når du drikker Cola.

 

Jo større en barriere dine kunder skal forcere for at foretage et køb, jo vigtigere er det også at påvirke dine kunder med denne form for markedsføring.

En barrierer kan f.eks. være en høj pris, stor konkurrence eller en høj involveringsgrad (bil- og huskøb) før et køb kan foretages.

Hvordan arbejder vi med YouTube annoncering?

Videoannoncering trækker på nogle af de samme muligheder som mange af de andre annonceringsmuligheder med Google. Du kan bl.a. målrette bestemte søgninger på YouTube, kanaler, demografi, interesser og meget mere.

Dine videoer kan vises i forskellige formater:

  • Videoannoncer, der kan springes over efter 5 sek.
  • Overlejrings-annoncer
  • Bannerannoncer

 

Sidst men ikke mindst er der også selve den organiske søgning på YouTube: Kan dine kunder finde dine videoer når de søger efter den?

 

Vi hjælper dig med

  • Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Videooptimering
  • Videoannoncering
  • Trafik- og adfærdsanalyser
Ring mig op – Jeg vil gerne skabe tillid og vække følelser