Øg dit kundepotentiale med annoncering på de sociale medier

Jo større kundepotentiale, jo større salgsmuligheder

Skab opmærksomhed omkring dine produkter eller dine services ved at annoncere på de sociale medier.
Dér hvor dine potentielle kunder er.

 

Her kan du skabe et behov, som de ikke vidste at de havde. Gør dem opmærksom på de problemer de har i deres hverdag. Og at du sidder inde med løsningen på dette problem. På den måde kan du øge dit kundepotentiale.

Hvorfor annoncere på de sociale medier?

Chancen for at du udvider dit kundepotentiale er større end når du f.eks. benytter dig af AdWords og SEO. Her støtter du (kun) op om et behov som kunden allerede har indset at hun har.

Men via de sociale medier (og via bannerannoncering) skaber du et nyt behov. Eller husker dem på det, som havde glemt det. Eller viser dem der havde opgivet på forhånd, at der faktisk findes en løsning på problemet.

Dermed udvider du dit kundepotentiale hvilken skaber grobund for en endnu større omsætning:

Win-win.

Billeder forstår vi. Tekst tolker vi.

Et af de helt fantastiske ting ved annoncering på de sociale medier er at de giver dig mulighed for at vise billeder.

(Modsat AdWords og SEO, som kun har et tekst link)

 

Billeder er vores primær sprog. Det taler til vores reptilhjerne og vores følelser og intuition. Selv dyr aflæser billeder konstant:

En hjort ser en løve komme snigende. Hvordan aflæser hjorten det billede af savannen? (Jeg gætter på LØØØB.)

 

Billeder forstår vi. Vi fordøjer dem ubevidst. Uden tanker.

Tekst (og tal) er kommet til meget senere. Det er noget vi skal afkode. Vi tolker betydningen af skriften med vores rationelle hjerne.

 

Derfor kan annoncering på de sociale medier give modtageren en helt anden forståelse for hvem du er eller hvad dit produkt er og kan. Du kan vække umiddelbare og stærke følelser og skabe lyst til at like, hjerte, stjerne, dele eller kommentere.

 

Det smukke ved at tale til folks følelser er at alle køb, ALLE, starter med et følelsesmæssigt behov som derefter retfærdiggøres rationelt.

 

Markedsføring på de sociale medier giver dig mulighed for at aktivere følelser.

Let, nemt og praktisk.

Ring mig op – Jeg vil gerne vække følelser på de sociale medier