Få gratis trafik til dit site med SEO

At ligge i toppen af de organiske links kræver at der arbejdes med SEO (Search Engine Optimization), så både brugerne og Googles robotter finder dig interessant.

Med det rette SEO-arbejde kan du sikre dig en god placering og få mere trafik til dit site.

Hvad er SEO?

SEO er en måde hvorpå man optimerer sit site og sin online tilstedeværelse ift. til søgemaskinerne. Google, og de andre søgemaskiner, har på sin side skrevet nogle robotter, der besøger alle sider på nettet for at indeksere dem og på den måde vise de mest relevante sider når brugerne foretager en søgning.

Hvorfor SEO?

Konkurrencen på Google er hård og potentielle kunder bevæger sig ikke om på side 2 af Googles resultatside. Derfor gælder det om at være tilstede på side 1, og helst i toppen.

Analyser viser også at potentielle kunder giver et brand mere værdi når de både er tilstede via de betalte annoncer og de organiske links. Sidst men ikke mindst er der også forskel på folks præferencer ift. om de vælger at klikke på de organiske links eller de betalte annoncer.

Derfor gælder det om at sætte ind på begge fronter og på den måde sikre dig din tilstedeværelse.

Hvordan arbejder jeg med SEO?

SEO er en blæksprutte af arbejdsmetoder der tilsammen kan give et site, der ranker højt i de organiske resultater. Nedenstående er nogle af de områder jeg arbejder med når jeg laver SEO:

1 Optimering af brugerens første indtryk af dit site på Google

Hvilken tekst får flest kunder ind på dit site og får dem til at udføre den handling du ønsker?

2 Optimering af brugeroplevelsen

Det handler først og fremmest om en god brugeroplevelse, hvilket starter med en hjemmeside der er bygget op så den for brugeren fremstår professionel, intuitiv og brugervenlig.

For dig betyder det at de udfører de handlinger du gerne vil have dem til:

  • Køber dine varer
  • Udfylder en kontaktformular
  • Liker din Facebook side

3 Optimering af Googles oplevelse af dit site

Søgemaskinerne scanner og indekserer dine sider vha. nogle robotter. Disse robotter læser din side noget anderledes end vi gør. De læser koden, men ser ikke billeder f.eks (endnu). Derfor optimerer vi din kode, så robotterne kan læse dine sider og give dig så mange ’points’ som muligt, så din side kan komme til at ligge højt på Google.

4 Analyse af brugeradfærden

Brugernes adfærd på dit site ændrer sig over tid og kan være anderledes end antaget, hvorfor vi hele tiden analyserer hvad de gør og hvordan sitet kan justeres for at opnå den ønskede effekt.

5 Afrapportering af resultater

SEO er for mange en ’sort boks’ hvorfor synliggørelse af tiltag, resultater og fremtidige arbejdsopgaver er helt essentielt i vores arbejde med SEO.

Ovenfor er kun en brøkdel af hvad SEO omhandler og hvordan jeg arbejder med det.

Hvornår kan jeg se resultater?

SEO er en strategisk markedsføringsdisciplin, forstået på den måde at man ikke kan forvente at se resultater med det samme som man f.eks. kan via Adwords eller Facebook annoncering. Når der arbejdes med SEO kan der let gå 3-6 måneder før resultatet af alt SEO-arbejdet kan ses på Google.

Hvad koster det at komme på side 1 eller ligge nr. 1?

Prisen på SEO afhænger helt af hvordan dit site ser ud nu, hvilken placering det har på Google, hvor meget arbejde du ønsker at der skal laves, hvilken position du gerne vil opnå og hvor hård konkurrencen er.

Derfor starter et hvert SEO-samarbejde med at vi holder et møde hvor vi sammen gennemgår dine mål med sitet og dine planer for forretningen, derefter kigger vi på dit site og hvilke muligheder der er, hvorefter vi til sidst udarbejder en plan for hvad der skal ske fremadrettet. På den måde matcher SEO-arbejdet din forretning, dine planer og dit budget.

Ring mig op – Jeg vil gerne være synlig på Google