Nå dem der har besøgt din hjemmeside, men ikke udførte den ønskede handling – Som f.eks. at foretage et køb eller kontakte dig.

Kan jeg benytte mig af remarketing?

Remarketing vil sige at markedsføre dig igen, overfor de kunder som allerede har besøgt din hjemmeside.

 

Det kan bruges på forskellige måder.

  • Du kan f.eks. målrette dem der har besøgt din hjemmeside men ikke foretaget den ønskede handling. (Foretaget et køb eller kontaktet dig)
  • Du kan målrette dem der har kommet produkter i kurven men ikke fuldført købet.
  • Du kan målrette dem der har købt, 1 måned senere når det er tid til nye varer.
  • Du kan målrette dem der har set en bestemt side, med et bestem budskab.

Mulighederne er næsten uendelige. Så længe de har besøgt din hjemmeside og den rette målsporing er sat op.

 

Remarketing er en af de markedsføringsformer der har den bedste konverteringsrate. Altså hvor det er nemmest at få folk til at udføre den ønskede handling. Dette skyldes at den potentielle kunde allerede har udvist interesse og måske bare blev forstyrret inden de fik udført den ønskede handling. Oftest er det et spørgsmål om at ramme dem med et budskab der husker dem på, hvad de allerede har udvist interesse for.

 

Som bekendt skal markedsføring ske op til 5 – 7 gange og med forskellige budskaber. Både for at ramme dem i det rette moment men også med det budskab der udløser en følelse der skaber en handling. Her er remarketing genial, da du sidder inde med mere viden omkring dem og deres adfærd end du gjorde i den indledende markedsføring.

Remarketing. Markedsføring eller stalking?

Skrækeksemplerne for remarketing er det der ender med at blive stalking. Et af de mest kendte for dette (måske mest blandt kvinder) er Zalando.

Deres remarketing foregik på flere kanaler (Facebook, GDN osv.). Og havde man været inde på deres hjemmeside var man sikker på, i flere måneder efter, at blive udsat for deres remarketing / stalking.

 

Hvis du frygter at dine potentielle kunder vil betegne dig som en stalker så skal du vide at det er muligt at begrænse antallet af visninger til f.eks. 2 gange om ugen.

På den måde får du fordelene ved remarketing uden at stalke dine kunder (alt for meget).

Vores tilgang til remarketing

Vi arbejder med remarketing på

  • Google Display Netværket (GDN)
    • Et netværk af hjemmesider som tillader Google bannerannoncering. Består af sider såsom Børsen, Ekstrabladet og mange, mange flere.
  • AdWords Search
    • Søgninger på Google kan også benytte remarketing
  • Facebook
    • Facebookannoncering målrettet dem der har besøgt din hjemmeside.
  • YouTube
    • YouTube er også en del af GDN, hvor du altså kan vise bannere.

 

Det betyder at du kan ramme dine kunder næsten uanset hvor de befinder sig på nettet.

Vi skaber resultater med remarketing ved især at arbejde med

  • Strategi på tværs af platforme
  • Komplekse regler der sikrer at du rammer specifikt i stedet for som en vanvittig på en bersærkergang.

Kontinuerlige analyse af brugeradfærd og resultater.

Ring mig op – Jeg vil hjælpe mine kunder med at huske min hjemmeside og færdiggøre deres handling