Skab et større kundepotentiale og øg dit afkast på search markedsføringen.

Virker bannerannoncering?

Bannerannoncering er markedsføringens sorte får. Den er udskældt for ikke at skabe resultater. Ikke at skabe salg.

Men bannerannoncering handler om branding. Det handler om at skabe opmærksomhed. Og om at ramme dem der har besøgt din hjemmeside men ikke udført den ønskede handling. (Det sidste kan du læse mere om under remarketing.)

Øg dit kundepotentiale

Bannerannoncering er en perfekt måde at nå ud til kunder der er interesserede i de produkter eller services du tilbyder. I AdWords (hvor bannerannonceringen sættes op) er der segmenteringsmuligheder indenfor de besøgendes demografi og interesse. Bannerannonceringen kan også målrettes specifikke hjemmesider, deres tekstindhold eller den kategori Google har tilføjet sitet til.

Det giver nogle fantastiske muligheder for at gøre dine annoncer super relevante.

 

Sælger du f.eks. seniorrejser til Australien kan vi målrette bannerne kvinder og mænd over 65 år og interesse for rejse sider. Derudover kan vi sikre at annoncerne kun vises på sider der har artikler der indeholder ord som ”australienrejser” eller på sider der indgår i kategorien ”rejser”.

Sidst men ikke mindst kan vi sørge for at dine bannere ikke vises når siden indeholder negative ord så som ”flystyrt”.

Dermed vises dine annoncer kun for et relevant segment (seniorer), der har udvist en interesse for emnet tidligere, når de befinder sig på sider der beskriver emner der relaterer sig til dit produkt/service.

Alt i alt rimelig relevant vil jeg mene.

Øg afkastet på AdWords Search med bannerannoncering

En analyse lavet af Harvard Business School viser desuden at bannerannoncering helt overordnet øger dit afkast både for Display men også på Search. Helt specifikt var der tale om en øget afkastningsgrad på 1,75 på search og 1,24 på display.

Det hænger sammen med det faktum at potentielle kunder skal eksponeres for dine budskaber 3 – 7 gange før de reagerer og foretager en aktiv handling som at besøge din hjemmeside.

Bannerannonceringen er altså med til at løfte dette eksponeringsantal, og øge dine chancer for en ønsket handling.

Hvordan arbejder vi med bannerannoncering?

Vi arbejder struktureret med bannerannoncering og nogle af kerneelementerne er

  • Segmentering af målretningsmuligheder
  • Annonce split test
  • Analyse, vurdering, optimering.
Ring mig op – Jeg vil gerne øge mit kundepotentiale og min afkastningsgrad