Mål effekten af dine opslag på de sociale medier

Når du poster på de sociale medier, med et link tilbage til din hjemmeside, kan du faktisk måle hvilke opslag der generer mest trafik.

I stedet for at lave opslag i blinde, kan du altså lave flere af dem der genererer trafik og måske endda kontakter og salg.

Se her hvordan.

Hvorfor skal jeg ’måle effekten af mine opslag’?

Når du poster opslag på de sociale medier, indeholder opslaget nogle gange et link til din hjemmeside. F.eks. når du har lavet et blogindlæg og laver et opslag på Facebook om det:

Hvad er et indgående link?

Her er vi selvfølgelig interesserede i at folk klikker på linket og lander på vores hjemmeside. Hvis de ikke gør det, har opslaget ikke leveret den effekt vi ønskede.

Hver gang vi laver et opslag, går der tid med det.

Og spørgsmålet er selvfølgelig om vi leverer et opslag der er fængende nok, på det rigtige medie, på det rette tidspunkt?

For hvis vi ikke formår at vække interesse og drive folk ind på vores hjemmeside, når vi ønsker det: Kunne vi så bruge tiden på noget andet – der ville skabe en større effekt?!

Den afgørelse er væsentlig nemmere at tage når du med 100% nøjagtighed kan se hvilke opslag der genererer trafik, og hvilke der ikke gør.

Hvad er et indgående link?

For mange vil ’opslag’ være dækkende for de indgående links de har. Men du kan faktisk måle på alle indgående links, som du poster rundt omkring.

Andre indgående links, som du kunne være interesseret i at måle på er:

  • Dit link i din e-mail-footer
  • Dit link i din freebie (fra dit logo).
  • Dine links i dine nyhedsbreve
  • Dit link i din Google Business profil
  • Dit link fra din Instagram-konto
  • Fra din YouTube kanal
  • Fra din LinkedIn profil

Alle de indgående links du placerer rundt omkring, kan du måle effekten af og på den måde få et indblik i hvor din trafik kommer fra. Når du ved hvor den kommer fra, ved du også hvor du skal bruge din tid.

Det handler altså om at måle effekten af dit arbejde, så du kan optimere din tid.

SE HVORDAN DU MÅLER OG HVORDAN DU HOLDER STYR PÅ DE 100-VIS AF LINKS DU VIL FÅ OVER TID

DOWNLOAD GUIDEN

Tusind tak fordi du læste med 🙂

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det 🙌

Bakser du med noget ift. online markedsføring?
Skriv til mig i kommentarfeltet – måske der kommer et helt afsnit ud af det 👇

Sarah 👊