Dette indlæg er nr. 2 ud af 2 i serien Sammenligning af markedsføringsformer
AdWords vs SEO

SEO er gratis, og ingen klikker på AdWords…

Men er det nu hele sandheden?

Læs med og bliv klogere på forskellene i AdWords og SEO – så du kan vælge den rigtige markedsføring.

Skal du vælge AdWords eller SEO?

Ligesom med al anden markedsføring, bør dit valg af markedsføring afhænge af dit mål, og dit budget.

I dette indlæg vil jeg sammenligne AdWords og SEO, da jeg ofte oplever at de holdes op mod hinanden samtidig med at jeg ofte ser nogle forkerte argumenter ligge til grund for det endelige valg.

Er der virkelig nogen der klikker på AdWords?!?!

Er et udsagn jeg har hørt flere gange.

Måske laver de søgninger der giver dem dårlige annoncer? Men faktum er at mange – rigtig mange klikker på de betalte annoncer – AdWords – som nu hedder Google Ads – på Google.

AdWords er en væsentlig, og for nogen dén primære kilde til salg i deres virksomhed.

Lad mig overbevise dig med nogle tal omkring AdWords og SEO

Og lige en indskudt sætning her, inden vi tager tallene: Jeg ved godt at AdWords har skiftet navn til Google Ads – men jeg kan ikke rigtig forlige mig med det navn. Så indtil videre skriver – og siger jeg – AdWords.

Nå, de overbevisende tal:

Hver dag foretages der 5,6 milliarder søgninger på Google (world wide)[1], og 64,6% af disse søgninger får et AdWords-klik, når søgningen er købs-relateret[2].

En købsrelateret søgning er f.eks. en der søger efter ”vandkøler til kontor” modsat en der søger efter ”hvad betyder sarah”… 😊

Den med nuggets har jeg aldrig hørt før. Men lad os endelig dvæle lidt ved fyrstinde 🤩

Når man tænker på at det netop gælder de klik vi alle er interesserede i – de købsrelaterede – så er en klikandel på 64,4% jo vildt højt.

Det må betyde at rigtig mange praktisk talt kun klikker på de betalte annoncer når de skal købe(!)

Tid er penge – især når man skal nå det hele selv

Som solo-selvstændig lærer man hurtigt at tid er penge.

Alt skal læres og alt tager tid.

Fra regnskab, til markedsføring, til salg, til tilbudsgivning, møder, netværk og jeg ved ikke hvad. Derfor undrer det mig altid når selvstændige kaster sig over SEO med argumentet om at det er gratis 🤔

SEO er et komplekst emne hvor du både skal have styr på onpage, det tekniske og linkbuilding, hvis du skal have succes med SEO.

Derudover skal der produceres en masse indhold, som også lever op til SEO kriterierne og som efterspørges.

Ofte er der en meget stejl læringskurve, samtidig med at det sjældent har en decideret interesse for folk. Deres interesse er det de arbejder med. Ikke SEO.

Men gratis lyder besnærende.

Vil du gerne i gang med SEO kan jeg anbefale dig min e-bog om samme emne. Den er beregnet til absolut begyndere og tager dig igennem de mest basale skridt trin-for-trin.

Hvilke overvejelser skal du gøre dig, inden du vælger imellem AdWords og SEO?

Ud over tid og penge er der også andre overvejelser du skal gøre dig inden du vælger imellem de 2 markedsføringsformer.

Dem gennemgår jeg her i videoen

SE MED OG BLIV KLOGERE PÅ HVILKE FORSKELLE DER ER PÅ ADWORDS OG SEO, OG HVORDAN DU VÆLGER DET RIGTIGE TIL DIN VIRKSOMHED

DOWNLOAD GUIDEN

Tusind tak fordi du læste med 🙂

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det 🙌

Bakser du med noget ift. online markedsføring?
Skriv til mig i kommentarfeltet – måske der kommer et helt afsnit ud af det 👇

Sarah 👊

Dette indlæg er en del af en serie

<< Facebook annoncering versus Google AdWords