Dette indlæg er nr. 1 ud af 2 i serien Google Business
47% søger lokalt - derfor skal du bruge Google Business

46% af de søgninger vi ser på Google omhandler en lokal forespørgsel:

  • ”Cafe i Nykøbing Falster”
  • ”Cocktailbar i Aalborg”
  • ”Spritbåde i Sønderborg”

Læs med og se hvordan du bedst møder disse ’potentielle kunder om 5 min.’

(PS. Jeg ved ikke hvorfor alle søgningerne skulle handle om alkohol??! 🍹)

Hvornår vises Google Business?

Hver dag foretages der ca. 3 søgninger world-wide på Google.

46% af disse omhandler lokale forespørgsler som dem nævnt i indledningen. Altså det der bredt, og måske lidt akademisk, kan betegnes som søgninger bestående af [[produkt/service/underholdning] + [lokalområde]].

Disse søgninger er helt uden præferencer, da søgeren jo netop ikke ved hvilke muligheder de har i det givne område. Samtidig er chancen for at søgningen er udtryk for en der bliver kunde, eller i hvert fald træder ind ad døren om 5 min, er ret stor.

Har Google mulighed for det, viser de en Google Business profil og/eller en ’lokal 3-pakke’, som svar på disse søgninger.

Hvad er Google Business og en ’lokal 3-pak’? Og hvor vises de?

Google Business er en gratis service som Google tilbyder alle virksomheder, der ønsker mere kontrol over hvordan deres firma vises på Googles søgemaskine og Google maps.

Hvis en virksomhed har oprettet en Google Business profil, kan du nemt søge den frem ved at søge på deres navn.

Som du kan se, vises profilen, når du er på en computer ude til højre. Men er du på mobilen, er den det øverste resultat:

Google Business på mobilen

Søger du derimod på [[PRODUKT] + [LOKALOMRÅDE]] får du ’lokal 3-pakken’ frem:

Lokal 3 pak

Her er [[PRODUKT] = café, og

[LOKALOMRÅDE]] = Sakskøbing

Så ja, “produkt” dækker i dette tilfælde ret bredt 😋

Som du kan se er det altså super-vigtigt at du tager ejerskab på din profil, så du kan blive synlig på disse lokal-søgninger.

Prøv at se hvor mange lokale søgninger du laver her i løbet af de næste par uger – eller tænk tilbage på hvilke produkter / services du stadig bruger pga. en tidligere lokalsøgning:

  • Behandlere: frisør, coach, massør, fysioterapi osv.
  • Fysiske butikker: tøj, sko, gaver,
  • Underholdning: café, restaurant, bar

Det er tit når vi kommer nye steder hen at vi bruger det: På rejser, kundebesøg og gennemrejsninger i diverse byer, når vi flytter, når vi skal bruge en ny service vi aldrig har brugt før, eller vil skifte en eksisterende ud.

Jeg bruger i hvert fald den slags søgninger rigtig tit. Både til underholdning, men også til fysiske butikker.

Hvorfor skal du have en Google Business profil og hvad kan du vise i den?

Google Business er en af de få – hvis ikke den eneste – markedsføringskanal, hvor du næsten kan set it and forget it. Alle andre kræver kontinuerligt arbejde. Men Google Business kan du praktisk talt sætte op, glemme den, og stadig få mere synlighed.

What’s not to like 😊

HVORFOR GOOGLE BUSINESS ER VIGTIG, OG MÅSKE BLIVER HELT ESSENTIEL FOR DIN SYNLIGHED FREMADRETTET

DOWNLOAD GUIDEN

Tusind tak fordi du læste med 🙂

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det 🙌

Bakser du med noget ift. online markedsføring?
Skriv til mig i kommentarfeltet – måske der kommer et helt afsnit ud af det 👇

Sarah 👊

Dette indlæg er en del af en serie

Sådan sætter du din Google Business op >>